خبر 28 فروردین 1403 - 5 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
کپی شد!
0
روحی تازه بر پیکر هنر آذربایجان غربی دمیده شد

برگزاری جشن هنر انقلاب پس از سالها وقفه

۲۶ام فروردین ماه سال جاری، جشن هنر انقلاب اسلامی با حضور هنرمندان و جمعی از مسوولان در محل پلاتوی تازه افتتاح شده حوزه هنری آذربایجان غربی برگزار شد.

جشن هنر انقلاب یکی از مهمترین رویدادهای عرصه فرهنگ و هنر در کشور است که به صورت استانی نیز برگزار می شود. اهمیت این مراسم به جهت گردهمایی بزرگ اصحاب هنری استان و معرفی چهره سال هنر انقلاب اسلامی آذربایجان غربی دو چندان می شود.
در آذربایجان غربی اما به دلایل متعدد چندسالی بود که این جشن برگزار نمی شد.با تغییر و تحولاتی که در بخش مدیریت حوزه هنری استان در ۶ ماهه دوم سال گذشته اتفاق افتاد رییس جدید حوزه هنری یکی از برنامه های مهم خود را احیای هفته هنر انقلاب و به تبع آن برگزاری جشن هنر انقلاب عنوان کرد.
هفته هنر انقلاب اسلامی که از ۲۰ ام فروردین ماه همزمان با سالروز شهادت سیدمرتضی آوینی آغاز می شود امسال پرشور تر از سال های قبل و با تفاوت هایی آغاز و هر روز این هفته برنامه های متنوعی برگزار شد که نقطه اوج آن جشن هنر انقلاب اسلامی بود.

شگفتانه هایی به بهانه جشن هنر
این جشن در کنار همه اتفاقات خوبی که نیاز به روایت دارد چند خرده اتفاق مهم در خود داشت که هرکدام نمادی از نگاه تحولی جدید در این نهاد هنری را به نگایش گذاشت.
افتتاح یکی از مجهزترین پلاتوهای کشور
پلاتوی «ماه «حوزه هنری آذربایجان غربی که به عنوان یکی از مجهزترین سالن های تئاتر کشور مطرح است پس از ماه ها تلاش و با تزریق بودجه های عمرانی تازه اختصاص داده شده افتتاح شد و این نوید روزهای خوب برای اصحاب هنر را مژده داد.


معرفی چهره سال هنر انقلاب اسلامی استان
چهره سال هنر انقلاب اسلامی در هر استان پس از معرفی هنرمندان و داوری جمعی از پیش کسوتان بر اساس فعالیت های یک سال معرفی و تجلیل می شود.امسال پس از سالها وقفه حسین غفاری به عنوان چهره سال هنر انقلاب اسلامی معرفی شد.غفاری نگارنده بیش از۳۰جلد کتاب در حوزه ادبیات پایداری است.

نگاه به همه عرصه های هنری
علاوه بر معرفی چهره شاخص هنر انقلاب اسلامی، در هر یک از عرصه های هنری چهره های فعال پس از بررسی های کارشناسی شده شناسایی و در این مراسم از آن ها تقدیر شد.


تقدیر از رییس سابق حوزه هنری
یکی از زیباترین صحنه های این جشن اقدام اخلاقی رییس جدید حوزه هنری استان بود که در نوآوری اخلاقی از تلاش های احد هوشمند قره باغ ریاست سابق حوزه هنری به جهت زحماتی که برای پلاتو کشیده بود تقدیر کرد و صحنه ی ماندگار در تاریخ هنری این استان خلق کرد.

تقدیر از چهره های جوان و انقلابی
حضور چهره های جوان و مستعد هنری انقلاب در این جشن و تقدیر از آن ها نیز یکی دیگر از اتفاقات خوب این مراسم بود که نشان از رویکرد جدید حوزه در توجه به چهره های جوان و انقلابی بود.


حضور چهره های شاخص هنری استان
از جمله نقاط قوت جشن امسال حضور پرشمار چهره های پیش کسوت و شاخص هنری استان در این جشن بود که به نوعی می توان پاسخ مثبت این هنرمندان به روند تحولی جدید حوزه هنری قلمداد کرد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *