ورزشی 20 اردیبهشت 1403 - 4 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

لیگ برتر والیبال ایران یک قهرمانی به پایتخت والیبال بدهکار است

سهم بی نظیر ارومیه در تیم ملی والیبال، موید ضرورت توجه به این رشته ورزشی است

حضور تیم‌های والیبال از ارومیه در لیگ کشوری و شور و شوق تماشاگران و هواداران والیبال این شهر،همیشه نقل محافل ورزشی کشور بوده که حاصل آن تربیت و تحویل بازیکنان بزرگ به تیم ملی است.
عشق به والیبال طوری در شهر ارومیه با زندگی مردم از پیر و جوان تا مرد و زن عجین شده که همیشه در هر کوچه،خیابان و آبادی،بساط توپ و تور به‌راه است.
باوجود پتانسیل و استعدادهای کم نظیر والیبالی ارومیه و طرفداران دو آتیشه و عشق والیبال،تیم‌های این شهر هیچگاه در لیگ ایران قهرمانی‌ای را جشن نگرفته اند و فقط چند نایب‌قهرمانی و مقام سومی از نتایج کسب شده توسط تیم‌های ارومیه‌ای در لیگ ایران بوده است.
حتی در مقاطعی،حضور بازیکنان و مربیان بزرگ دنیا مانند:کواچ،مارکوویچ و همچنین مربی بزرگ صربستان،یوبومیر تراویسا که بدهی سنگینی هم روی دست شهرداری گذاشت،نتوانستند عبای قهرمانی را برتن والیبال ارومیه بپوشانند.
️ با نتایج ضعیف و دور از انتظار شهرداری ارومیه در سال‌های اخیر و حتی سقوط به مقطع پایینتر در سال ۱۴۰۱ ،هواداران والیبال ارومیه را وارد چالش بزرگی کرده بود.
باتوجه به‌اینکه شهر ارومیه از سوی فدراسیون والیبال به عنوان میزبان مسابقات مردان آسیا درسال ۱۴۰۲ تعیین شده بود،برای ایجاد شور وشوق بیشتر در بین مردم والیبال‌دوست این شهر و با تعامل مقامات استانی و شهری با فدراسیون والیبال ایران،شهرداری ارومیه مجوز حضور در لیگ برتر را اخذ نمود.
آغاز لیگ برتر والیبال مردان ایران برای شهرداری ارومیه،به سرمربیگری جهانگیر سیدعباسی،در سال ۱۴۰۲ هم با باخت‌های پیاپی همراه بود.طوری که تماشاگران اندکی از این تیم حمایت می‌کردند.
۷ باخت و ۲ پیروزی حاصل ۹ مسابقه اول نیم‌فصل اول شهرداری بود که این نتایج،اعتراضات هواداران را در پی داشت و بالاخره پیش از پایان نیم‌فصل، با استعفای سیدعباسی، عبدالرضا علیزاده به عنوان سرمربی تیم انتخاب شد.
️ شهرداری ارومیه با وجود استفاده از جوانان کم‌تجربه در هفته های پایانی نیم فصل اول لیگ برتر والیبال باشگاه های کشور در رده ماقبل پایانی قرار داشت، به یکباره با تعویض سرمربی و حضور پرشور و قابل تقدیر هوادارانش اوج گرفت و خود را با بردهای متوالی به نیمه نهایی رسانده و شگفتی‌ساز شد.
شهرداری،در نیمه‌نهایی لیگ برتر مردان کشور،شهدآب یزد،قهرمان دو دوره قبلی لیگ، را که از چند فوق‌ستاره ارومیه‌ای مانند؛صالحی،حضرتپور،رضایی و ولیزاده بهره میبرد،تا آستانه شکست پیش برد.شهدآبی که در ۳ سال گذشته به هیچ تیمی باج نداده بود.
شهرداری ارومیه در ۳ بازی خود باشهدآب در سالن فدراسیون والیبال در تهران،با بهره‌بردن از هواداران پرشورش که ملقب به قیزیل دورنالار هستند،میلیمتری از صعود به فینال لیگ برتر بازماند و شگفتی‌سازی‌اش تکمیل نشد.
️با وجود اینکه والیبال ارومیه امسال نیز قهرمان نشد، اما همچنان نام ارومیه بر تارک والیبال ایران و حتی آسیا می‌درخشد. فقط در نیمه‌نهایی مسابقات لیگ برتر،نزدیک به ۳۰ بازیکن از ارومیه و استان آذربایجان‌غربی در تیم های مختلف حضور داشتند که در نوع خود جالب توجه است.


به گزارش خبرنگار دوهفته‌نامه آوای آزاد؛
طی روزهای گذشته نیز،۲۹ بازیکن و ۶ مربی از آذربایجان‌غربی به اردوهای تیم‌های ملی والیبال مردان ایران در رده‌های سنی مختلف دعوت شدند.
جالب است بدانید؛
از ۳۵ بازیکن و مربی دعوت شده،۳۳ نفر سهم مرکز استان آذربایجان‌غربی یعنی شهر ارومیه می‌باشد.رکوردی شگفت‌انگیز از پایتخت والیبال ایران و آسیا که شهر یا استانی تاکنون آنرا تجربه نکرده است و ارومیه بار دیگر نشان داد که لیاقت لقب پایتختی والیبال آسیا را دارا است و والیبال ایران به این شهر افتخار می‌کند.
شهری که با پرورش استعدادهای ناب،شاکله تیم ملی ایران را تشکیل داده و حتی درخشش تیم ملی در المپیک،لیگ‌جهانی مردان آسیا مرهون نمایش‌های خیره‌کننده‌ی بازیکنان ارومیه‌ای است.
️اما نکته مهم اینکه؛باوجود دارا بودن پتانسیل‌های ذکر شده و ظرفیت‌های زیاد والیبال در ارومیه،همچنان از داشتن زمان‌بندی و برنامه‌ریزی رنج می‌برد.
بعد از اتمام لیگ، تقویت وبستن یک تیم قوی لازم و ضروری به‌نظر می‌رسد،که تاکنون هیچ فعالیتی انجام نگرفته و نقل و انتقالات در هاله‌ای از ابهام است.
توحید علیزاده معاون ورزشی و مدیر‌عامل شهرداری در اواخر اسفند در مصاحبه‌ای گفته بود که؛بلافاصله بعد از اتمام لیگ،مذاکرات با بازیکنان مدنظر سرمربی تیم برای لیگ ۴۰۳ را انجام می‌دهیم و هدف ما حفظ شاکله‌ی تیم و جذب بازیکنان طراز اول است که البته تاکنون اقدامی انجام نگرفته و بازیکنانی مانند بابک فیاضی که یکی از بهترین‌های لیگ گذشته بود، بلاتکلیف هستند و هر آن ممکن است توسط تیم‌های دیگر صید شوند.
همچنین عبدالرضا علیزاده که هم‌اکنون در اردوی تیم ملی،دستیار پائز است،تلویحاً از احتمال حضور ارومیه‌ای های خارج از کشور مانند؛بردیا سعادت در ارومیه سخن گفته است.
لازم به ذکر است،مدیریت باشگاه فقط تیم داری نیست و مطمئناً با باشگاه‌داری حرفه‌ای فاصله زیادی داریم.
انتظار می‌رود با استفاده از مدیران باتجربه و تحصیلکرده ورزشی، باز هم مانند سالیان قبل،دست به دامن این مسئول و آن نماینده نشده و از هم‌اکنون با برنامه‌ریزی دقیق،تعیین بودجه و جذب بازیکنان طراز اول برای اولین قهرمانی ارومیه اقدام شود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *