یادداشت 28 آذر 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

حاشیه امن برای مدیران نسازیم!

 سخنان امام جمعه ارومیه در نشست با نمایندگان انجمن‌های علمی دانشگاه ارومیه و تعدادی از تشکل‌های دانشجویی موجی از انتقادها را به همراه داشته‌است.

اینکه امام جمعه ارومیه بجای دعوت به انتقاد از ناکارآمدی مسئولان به دنبال تخطئه رسانه‌ها است، معنایی جز ایجاد حاشیه امن برای مسئولان ندارد.

نماینده‌ ولی‌فقیه در استان توجه دارند که همین اظهارنظرها، به مسئولان جسارتِ حق‌به جانب و پاسخگو نبودن را می‌دهد تا بدیهی‌ترین انتقادهای رسانه‌ها را برنتابند و علیه آن‌ها طرح دعوی کنند!

 نقد، اساس کار رسانه‌ و به ویژه روزنامه‌نگاری توسعه است اگر در این استان سیاست‌زده هر روز شاهد پس‌رفت هستیم و نام آذربایجان‌غربی در قعر جداول شاخص‌های توسعه جاخوش کرده است، اصلی‌ترین علت‌اش روی‌کار آمدن مدیران نالایق، ناکاربلد و هوچی‌گر در دوران مختلف بوده‌است.

اگر امروز فضا بگونه‌ای است که هر مدیری قبل از به مسند نشستن، تیم رسانه‌ای مجیزگوی‌اش را می‌چیند تا عرصه را برای فعالیت رسانه‌ای اثرگذار و حرفه‌ای کمرنگ کند، حاکی از همین تفکر” مصونیت مسئولان از نقد و نشنیدن صداهای مخالف” است.

آذربایجان‌غربی برای پویایی و حرکت در مسیر رشد و توسعه نیازمند شنیدن صداهای مخالف و انتقادهاست و ارج‌گزاری به این مهم در بین مسئولان که از قضا باید مدام مورد سوال قرار بگیرند، بیشتر مورد انتظار است.

مسئولان اگر در مسئولیت‌شان با تعهد و تخصص انجام وظیفه کنند دیگر واهمه‌ای از نقد که هیچ، از تخریب‌ها هم نباید داشته باشند.‌

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *