خبر 28 خرداد 1402 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

شمارش معکوس برای افتتاح پایانه مرزی رازی/ از اسلامی تا بذرپاش

مرز رازی خوی به علت موقعیت استراتژیک یکی از مرزهای مهم کشور است و اکثر مسافران و تجار به علت مسافت کم آن تا شهر وان، تردد از این مسیر را بر سایر گذرگاههای مرزی استان با ترکیه ترجیح می‌دهند.

مسیر ریلی و وجود خانه‌های سازمانی متروکه در نزدیکی مرز رازی، حرف‌ها از اهمیت و نقش این گذرگاه مرزی در توسعه روابط ایران _ اروپا دارد.

با وجود تردد بیش از یک میلیون مسافر و مبادلات ۱۸ هزار تن کالا در سال، سالیان متمادی این گذرگاه مرزی در نبود زیرساخت‌ها و مسیر دسترسی مناسب مورد انتقاد گردشگران، تجار و حتی مسئولان کشور ترکیه بود.

در سال ۹۸ و پس از گذشت ۴۰ سال از انتقادها و انتظارات کشور ترکیه برای بهبود وضعیت آن، توسعه و تجهیز پایانه مرزی رازی در ظل توجهات مسئولان قرار گرفت و ساخت “پایانه ای آبرومند و در شان مردم ایران” کلید خورد.

حالا پس از ۴ سال، شمارش معکوس برای افتتاح یکی از مهم‌ترین پایانه‌های مهم مرزی ایران و دروازه ورود به اروپا آغاز شده و قرار است کار بزرگی که با دستور صریح و پیگیری‌های محمد اسلامی وزیر وقت دولت روحانی آغاز شده بود به دست بذرپاش وزیر دولت رییسی افتتاح شود.

سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیارد تومانی برای توسعه پایانه مرزی رازی که مورد انتظار تجار و بازرگانان هر دو کشور ایران و‌ترکیه بود، دستیابی به چشم‌انداز مبادلات ۳۰ میلیارد دلاری بین دو کشور را نوید می‌دهد.

۲۴ ساعته شدن و استفاده از تمام ظرفیت پایانه مرزی رازی نیز با تسهیل تردد مسافران و کاهش زمان تردد از سه ساعت به کمتر از ۱۵ دقیقه نیز اتفاق میمون و مبارکی است که رضایتمندی بیش از پیش مسافران و گردشگران را فراهم کرده‌است.

امید آن داریم با مناسب‌سازی مسیر جاده‌ای و تسهیل امکان دسترسی ریلی و هوایی به پایانه مرزی رازی، در آینده نه چندان دور شاهد رونق چمشگیر اقتصادی منطقه و کشور از قبل فعالیت این گذرگاه مرزی مهم و استراتژیک باشیم.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *