اجتماعی 01 آذر 1402 - 11 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

پارک محله‌ای شهید بشارت به مساحت ۵۵۲۱ مترمربع آماده بهره‌برداری است

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ارومیه گفت: پارک محله‌ای به مساحت ۵ هزار و ۵۲۱ متر مربع در خیابان شهید بشارت منطقه سه شهری آماده بهره‌برداری است.

به گزارش امور ارتباطات سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ارومیه، علی شایگان افزود: این پارک به مساحت ۵ هزار و ۵۲۱ مترمربع با معابر بتن پلاک به میزان یک هزار و ۳۲۸ مترمربع، فضای سبز به مساحت یک هزار و ۷۹۴ مترمربع و فضای بازی برای کودکان به مساحت ۳۵۰ مترمربع است.

وی ادامه داد: از کل مساحت پارک، ۹۷ مترمربع برای تجهیزات ورزشی، یک هزار و ۲۷۸ مترمربع برای چمن کاری، ۱۰۹ مترمربع جهت گل‌کاری و ۳۴۲ مترمربع نیز برای درخت و درختچه‌کاری در نظر گرفته شده است.

شایگان به هدف‌گذاری سازمان فضای سبز در توسعه گونه‌های درختی کم آب‌بر و سازگار با اقلیم خشک و نیمه خشک همچنین صرفه‌جویی در مصرف آب اشاره و عنوان کرد: تاکنون ۵۳ اصله درخت به صورت نهال در پارک شهید بشارت کاشته شده که از این تعداد ۳۱ اصله زبان گنجشک، ۲۲ اصله توت، ۱۴ اصله توری، ۳ اصله باران طلائی و یک اصله سدروس هستند.

وی تصریح کرد: کل درختچه‌های کاشته شده نیز یک هزار و ۵۰۰ بوته بوده که از این تعداد یک هزار و ۲۰۰ بوته اسطوخودوس و رزماری، ۲۲۰ بوته گل محمدی، ۷۰ بوته سرو خزنده و ۱۰ بوته اسپیره است.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ارومیه عنوان کرد: برای آماده سازی این پارک جهت بهره‌برداری یک عدد مخزن آب ۴۵ هزار لیتری، ۱۶۰ متر سیستم لوله کشی، ۲ پایه چراغ ۹ متری به همراه ۸ عدد پروژه ال ای دی، ۱۰ عدد نیمکت و ۵ دستگاه بدنسازی نصب شده است.

وی کل خاکبرداری انجام گرفته در این پروژه شامل نخاله‌های موجود را ۱۲۰ مترمکعب عنوان کرد و یادآور شد: برای آماده‌سازی پارک شهید بشارت ۵۹۵ مترمکعب خاکریزی جهت استقرار فضای سبز انجام گرفته است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *