خبر مهم 05 آذر 1402 - 11 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

واگعیه یا کیکه؟!

استاندار آذربایجان‌غربی در هفته اخیر ادعایی جدید را وارد لیست بلند بالای افتخارات دولت سیزدهم در استان کرده است. به گفته معتمدیان از آغاز دولت سیزدهم با صرف اعتباری بالغ بر ۲۳ هزار میلیارد تومان، ۳هزار پروژه نیمه‌تمام در استان تکمیل شده است.
اگر با همان عینک بدبینی که نسبت به احیای ۲۴۸ واحد تولیدی راکد وجود دارد، بخواهیم به این ادعا هم نگاه کنیم، یحتمل مورد غضب دولتمردان استانی قرار خواهیم گرفت. اما وقتی حتی خبرنگاران به اصطلاح انقلابی که در سکوت خبری و به دعوت مشاور رسانه ای استاندار به جلسه رئیس شورای اطلاع رسانی دولت دعوت می شوند و از خوف اینکه خبرنگاران واقعی حامی دولت برآشفته نشوند حتی یک سطر خبر و یک عکس هم از جلسه مخابره نکرده و سکوت پیشه کرده اند؛ چاره ای نداریم تا جور این افراد را هم بکشیم و برای رفع شبهه که سیاست رسانه ای دولت نیز بشمار می رود از مقام عالی استان درخواست کنیم تا لیست این ۳ هزار پروژه را منتشر کند.
گرچه پیگیری و مطالبه گری رسانه ای برای اطلاع رسانی اسامی ۲۴۸ واحد تولیدی احیا شده با گذشت بیش از یکسال به جایی نرسیده و نه شخص استاندار و نه حتی معاون و مشاور و مدیرکل روابط عمومی، هیچ یک حاضر به شفاف سازی در این مورد نیستند اما همین سکوت رسالت ما را در صحت سنجی سایر ادعاهـــــــــــا که البته با رقم های بسیار بزرگی هم به آن افتخار می شود، بیشتر می کند.


با این پیشینه درخشان در پاسخگویی به افکار عمومی، انتظار اینکه لیست ۳ هزار پروژه نیمه تمام به بهره برداری رسیده در عرض دوسال را داشته باشیم خوش خیالی محض است. چرا که در تاریخ ۲۴ آذر ۱۴۰۱ استاندار آذربایجان غربی در جمع مردم چایپاره به استناد خبر منتشره در ایرنا، از این خبر داده بود که ۲ هزار پروژه نیمه تمام در استان وجود دارد. البته معتمدیان در همین اردیبهشت ماه امسال و در نشست با معاون اجرایی رئیس جمهور هم گفته که ۲ هزار پروژه نیمه تمام در استان به تزریق اعتبار نیاز دارند. اینکه چطور می شود با گذشت چند ماه در حالیکه مردم چشم انتظار خبر تزریق پول برای آن ۲ هزار پروژه نیمه تمام بودند، به یکباره خبر تکمیل ۳ هزار پروژه نیمه تمام آن هم با ۲۳هزار میلیارد تومان توسط استاندار منتشر می شود، باید در صحت آمار شک کرد.
حالا انتظار داریم استاندار آذربایجان غربی اگر مایل به حضور در جمع خبرنگاران مستقل نیست، در همان برنامه مورد علاقه شان، اولدوز؛ با اعلام لیست واحدهای احیا شده و پروژه های نیمه تمام ثابت کند که این ادعاها کیک نبوده و واگعی است!
چون پرس و جوی ما از مدیران واحدهای تولیدی که استاندار هر یکشنبه به بازدید از آنها می رود ثابت کرده که این ادعاها کیکه! حتی رئیس سابق سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی هم از این آمارها تعجب کرده و در یک استوری اینستاگرامی خواهان شفاف سازی اتمام این ۳ هزار پروژه شده است. این گوی و این میدان! برای رفع این شبهه لطفا پاسخگو باشید و در کمال خونسردی شفاف سازی کنید.
رفع ابهام از دو ادعای « احیای ۲۴۸ واحد تولیدی » و « اتمام ۳ هزار پروژه نیمه‌تمام» صحت دیگر ادعاهای استاندار آذربایجان‌غربی را نیز مشخص میسازد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *