شهرستان ها 15 بهمن 1402 - 9 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

سیلوانا بهشت گمشده آذربایجان

آنایول – جای‌جای کشور عزیزمان زیبا و دیدنی‌ست. از سواحل نیلگون خلیج فارس تا جنگلهای همیشه سرسبز شمال. از مناطق کویری تا مناطق خوش آب و هوای آذربایجان، همه و همه گواهی این ادعاست.

در این بین باغ شهر اورمیه بخشی دارد با نام سیلوانا که سرزمین چشمه های جوشان،رودها و جویباران روان و سرزمین آبهای زلال و گوارای معدنی است. چهار فصل سال با زیبایی ها طبیعتش کاملا محسوس است. آبشارهای خروشان و چشمه‌های آبگرم و دره‌های عمیق و باغات میوه و… با این همه زیبایها که از خالق یکتاست.

از هر زاويه‌ای كه نگاه كنيم، سیلوانا منطقه‌ای با مردمانی غیور و مهمان نواز و عشایری زحمتکش و جاذبه‌های گیرا و چشم اندازهای چشم‌نواز است که دیدگان را به خود خیره و خرد را از این همه زیبایی  و قدرت لایزال حضرت دوست به ستایش وا می دارد.

سیلوانا با داشتن جاذبه‌های طبیعی و گردشگری مانند بوزلو سینه (بوزسینه)، آبشارهای، سوله‌دوکل، سولوک، دریاچه سد شهرچایی، دالامپر داغی، خوشاکو داغی، مارمیشو، دره‌های بیگلربیگی (ملک دره‌سی)، بینار دره‌سی، می‌تواند محل مناسبی برای جذب بیشتر گردشگران مختلفی از جای-جای میهنمان باشد.

با تدارک مکانهای مناسب برای اتراق مسافران (امکانات رفاهی و آسایشی، پمپ بنزین، پمپ گاز، مراکز خرید و…)، ترمیم آسفالت جاده‌های آن منطقه و یا آسفالت‌ریزی در راههای دسترسی به جاذبه‌های گردشگری مهم آن دیار زیبا می‌تواند در جذب بیشتر گردشگر مفید باشد.

نبود جایگاه‌های سوخت، امکانات رفاهی، یکی از مشکلات اساسی هنگام تردد در سیلونا می‌شد که لازم است مسئولین عزیز چاره‌ای برای آن بیاندیشند. ضرورت دارد برای جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیر قانونی در بستر رودخانه و دل طبیعت از هم اکنون به فکر بوده تا خدای نکرده این منطقه نیز به حال و روز گردنه حیران نیافتد.

امید می‌رود با همکاری مردم عزیزمان و مسئولین استان آذربایجان‌غربی شاهد هرچه آبادتر مناطق مختلف دیار باکری‌ها و امینی‌ها و حسنی‌ها باشیم.

حسین واحدی – روزنامه‌نگار

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *