خبر 06 اسفند 1402 - 8 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

فریب هویت‌طلبان فصلی را نخورید!

کم‌کم که به روز‌های داغ انتخابات نزدیک می‌شویم، نامزدهای انتخاباتی از هر حربه‌ای برای پر کردن سبد رای خود استفاده می کنند.

در ایام منتهی به روز اخذ رای، بلند شدن صدای شعارهای هویت‌طلبی و انتشار برخی لیست‌ها از دورهمی‌های دوستانه‌ای که حتی سواد خواندن یک خط به زبان مادری‌شان را هم ندارند، دور از انتظار نیست.

امروز در یکی از همین لیست‌ها، اسم حضرتپور در کنار ذاکر و البته نبی‌زاده‌ای که هیچ شانسی برای راهیابی به بهارستان ندارد، قرار گرفته‌است.

هرچند دیگر حنای هویت‌طلبان فصلی و موج‌سواری بر روی مباحث قومی ‌رنگی ندارد، اما بر فرض اینکه این آقایان به هویت و اصل تورک بودن خود ارزش قائل بوده و تعصب دارند چرا در موضوع بج سینه نقشه جعلی کردستان که در قلب آذربایجان و شهر ارومیه بر سینه استاندار اربیل بود و در نشست استانداران مرزی ایران و عراق حاشیه‌ساز شد، سکوت کرده و موضع‌گیری نکردند.

چرا دو نماینده فعلی که نامشان در لیست «سربازان آذربایجان»آمده است علی رغم دفاع جوانان و هویت طلبان واقعی از تمامیت ارضی کشور و آذربایجان، مهر سکوت بر دهان زده و جلب رضایت استاندار را به ایستادن در مقابل زیاده‌خواهان و جاعلان نقشه آذربایجان ترجیح دادند.

اگر ادعای هویت طلبی دارند چرا در مدت ۲ سال گذشته در قبال خشک شدن دریاچه ارومیه سکوت اختیار کردند و خشک شدن نگین فیروزه‌ای را به نظاره نشستند!

اگر هویت طلب‌اند چرا اصل ۱۵ قانون اساسی را که اشاره به استفاده از زبان‌های محلی و قومی در مطبوعات و رسانه‌های گروهی و تدریس ادبیات آنها در مدارس در کنار زبان فارسی را آزاد خوانده‌است، در مجلس به عنوان قانون لازم الاجرا، مصوب نکرده‌اند؟

تکلیف هویت‌طلبات فصلی که مشخص است اما مردم فهیم ارومیه اجازه ندهید به خاطر چند رای به شعورتان توهین شود؛ برخی ناکارآمدان که هیچ عملکردی از خود برای ارایه ندارند، سوراخ دعا را خوب پیدا کرده‌اند و تا کم می‌آورند از هویت خرج می‌کنند!

برخی‌ها میخواهند ناکارآمدی‌هایشان در فضای هوچی‌گری پنهان کرده و از فضای مسموم به بی‌اخلاقی که خود به آن دامن می‌زنند به اهدافشان که ماندن در قدرت و منتفع شدن از سرریز سفره بیت‌‌المال است، برسند.

آگاهانه رای دهیم…

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *